Jesteś tutaj: Strona Główna » Recenzje » Recenzja: MadMajk „Wartości System”

Recenzja: MadMajk „Wartości System”

Recenzja: MadMajk „Wartości System”

Obecny od wielu lat na scenie, pochodzący z Węgorzewa MadMajk znany głównie z działalności w soundsytemie Singledread, który założył ze swoim bratem Malikiem, szerzej na świat wypłynął biorąc udział w składance „Polski Ogień” (2006), na której wraz z Oląmonolą wykonał numer „Strach”. Składanka to wspólny projekt dwóch wytwórni – Tam Tam Records i niemieckiej Germaican Records, przy czym riddimy na płytę wyprodukowała ta druga. Za całokształt brzmienia odpowiada absolutny profesjonalista – Pionear, a współpraca z nim pchnęła wielu rodzimych artystów na wyższy level. W międzyczasie MadMajk udziela się w rożnych projektach (m.in. Bauagan, z którym nagrał dwie płyty oraz współpracował z wieloma artystami z Polski i z zagranicy m.in. Grubson, Junior Stress, Sokół & Pono, Marika, NDK, DJ Frodo, Marian Wielkopolski, KaCeZet, Auer, Wayne Lotek, Big Famili.

Efektem tej wieloletniej pracy jest wydany w październiku 2013 roku solowy album „Wartości System”, który ukazał się nakładem wytwórni Fonografika. O talencie i wszechstronności MadMajka może świadczyć fakt, że jest autorem większości utworów, albowiem skomponował muzykę do pięciu z dwunastu, które znalazły się na krążku. Do współpracy zaprosił uznanego producenta Auera, który stworzył cztery utwory na krążku. Swoją cegiełkę dołożyli także Marek „Dredsquad” Bogdański („Bądź obok mnie” gość. Gosia Janek) oraz Kapitan KaCeZet (muzyka do „King of Life”). Jeden z rytmów (Vitamine Riddim w utworze „Badman”) dał na płytę producencki duet Dub Akom z Francji. Na krążku znaleźli się także wyśmienici goście w postaci takich artystów jak Marika, KaCeZet, Solo Banton, King Kalabash, Baron Black i Gosia Janek.

Po „Intro” wchodzi niesamowity rytm Auera („Gram”), w którym czuć powiew nowoczesnych trendów. W dubowym „Do what you got to do” nawijki MadMajka zmysłowo przeplatają się z zaśpiewami Mariki i Solo Bantona. W oldskulowym „Wartości System”, zachwycająco prezentuje się gitara i chórki. Każdy kto chwytał kiedyś za majka pośpiewa razem z Madem – „Mikrofon, on jest dany mi ..”. A gdyby ktoś chciał potańczyć, można zrobić to przy takich utworach jak „Famili”, ze świetnymi chórkami w wykonaniu Niny Kozieradzkiej czy „Balalanga”, w którym czuć klimat Ibizy, gdzie przez ostatnie 2 lata artysta pracował u Fisha Selectora w słynnym Global Reggae Barze. W „Badman” i „Rythm of life” goszczą członkowie załogi Big Familli z Martyniki – Baron Black i King Kalabash. W tym pierwszym wspomaga ich dodatkowo KaCeZet – bardzo skoczny i przyjemny numer. Kapitalnie wyszła tez współpraca z Gosią Janek w utworach „Bądż obok mnie” i „Wierzyć w cuda”.

„Wartości System” to pozycja ciekawa, naturalna i wesoła, ukazująca MadMajka w solowej odsłonie. Czuć z niej bardzo pozytywny przekaz, który nazwałbym afirmacją życia; wytrawny słuchacz odnajdzie w niej również rytmy afrykańskie, elementy hip hopowe i rootsowe nyabinghi. Myślę, że śmiało można zaryzykować twierdzenie, ze jest to jedna z ciekawszych pozycji jakie ukazały się ostatnimi czasy na krajowym podwórku. Żeby nie było tak cukierkowo i kolorowo do garnka miodu wrzucam też łyżeczkę dźiegciu. Według mnie poważnym minusem jest dystrybucja i dostępność płyty na rynku – na swój egzemplarz polowałem około pół roku. A wystarczyło wejść na stronę wydawnictwa Fonografika. Płyta warta tego, by mieć ja w swoich zbiorach, a i niejedną imprezę rozkręci. Gorąco polecam.

Komentarze

© 2012-2016 Riddim.pl - Reggae Music News

Scroll to top