Jesteś tutaj: Strona Główna » Wydarzenia » Dub Mass: Jerry Lionz feat. Sista Lexxy + Pandadread Soundsystem

Dub Mass: Jerry Lionz feat. Sista Lexxy + Pandadread Soundsystem

Dub Mass: Jerry Lionz feat. Sista Lexxy + Pandadread Soundsystem

W środę 3 czerwca, w przeddzień długiego, czerwcowego weekendu zapraszamy na XX już edycję podziemnej, dubowej dyskoteki – Dub Mass, z najlepszą selekcją muzyki roots & culture na potężnym nagłośnieniu!

Zagrają:
– Jerry Lionz feat. Sista Lexxy (UK)
– Pandadread Sound System

Środa, 03.06.2015, godz. 21:45
KSA Protokultura, Gdańsk, ul. Niterów 29b
Wsparcie: 15 zł

Wydarzenie: https://www.facebook.com/events/799157450121863/

DUB MASS to flagowa impreza trójmiejskiego kolektywu Pandadread Sound System. Wyznawcy surowych i transowych brzmień roots i dub, których korzenie nierozerwalnie związane są z Jamajką, z pewnością nie będą zawiedzeni. Dla reszty to okazja do wzięcia udziału w nietypowym zjawisku, gdzie przez całą noc potężny bas potrząsa wnętrznościami, a rytm skutecznie zastępuje wszelkie używki. Goście XX już edycji Dub Mass na co dzień mieszkają w Londynie, samym sercu europejskiej sceny dub, aktywnie współtworząc tę scenę od wielu lat. Legendarny producent i multiinstumentalista Jerry Lionz gościł już u nas w maju zeszłego roku, grając bardzo udaną i dobrze przyjętą sesję w Tubazie w Gdyni Kolibkach. Przez całą noc Jerry serwował publice własne produkcje z wokalnym udziałem m.in. takich osobistości muzyki reggae jak Johnny Clarke, Junior Delgado, The Congos, Culture, Barry Brown, Twinkle Brothers, Fred Locks, Horace Martin, czy sam Bob Marley! Tym razem towarzyszyć mu będzie charyzmatyczna, uduchowiona wokalistka Sista Lexxy, znana ze współpracy m.in. z labelami Jah Shaka, Roots Injection czy Roots Hitek.

Sound system to zjawisko sięgające korzeniami Jamajki lat ‘60 ubiegłego wieku, kiedy to mobilne, często prowizoryczne systemy nagłośnieniowe dostarczały rozrywki ludziom z ubogich dzielnic Kingston. Towarzysząc narodzinom muzyki ska i kolejnych mutacji karaibskiej muzyki, jak reggae i dancehall, z czasem sound systemy przestały być jedynie rozrywką, a stały się ważnym zjawiskiem społecznym, głosem politycznym oraz bezprecedensowym elementem kulturotwórczym. Najlepsze i najpopularniejsze sound systemy wyłaniane były tradycyjnie podczas tzw. sound clashy, podczas których na jednym parkiecie grało na przemian 2 lub więcej sound systemów. Publika owacjami wybierała ten, który tej nocy mocniej brzmiał, miał lepszy kontakt z publicznością, a przede wszystkim grał lepsze utwory. Wraz z emigrantami idea sound systemu przepłynęła do Wielkiej Brytanii, skąd od lat skutecznie zaraża resztę kontynentu. Kilka lat temu zjawisko przywędrowało także do Polski, m.in. za sprawą trójmiejskiego Pandadread Sound System. Formuła sesji sound systemowej zdecydowanie różni się od koncertu, czy imprezy klubowej i w osobach postronnych często wywołuje dysonans związany z wymykaniem się znanym kategoriom muzycznej rozrywki. W trakcie sesji, trwającej nawet do 8 godzin, szczególnie ważne jest ciągłe budowanie nastroju i utrzymywanie kontaktu z publicznością. Prezentowane utwory grane są często w kilku różnych, często unikalnych, niepublikowanych (dubplates) lub dedykowanych danemu sound systemowi (specials) wersjach, także instrumentalnych, które przetwarzane na bieżąco przy pomocy efektów dźwiękowych stają się akompaniamentem pod śpiew lub melodeklamacje wokalistów. Najbliższą okazję uczestniczenia w sesji sound systemowej będą miały osoby, które w nocy z 3 na 4 czerwca 2015 zaczną długi weekend czerwcowy w nowym miejscu w postindustrialnym otoczeniu Stoczni Gdańskiej (ul. Niterów 29b) – Klubie Sztuki Alternatywnej “Protokultura”. Wszystkich zainteresowanych zjawiskiem oraz ciekawych uczucia basu pulsującego w żyłach, serdecznie na nią zapraszamy.

JERRY LIONZ to prawdziwy weteran brytyjskiej sceny reggae. Swój pierwszy zespół The Mighty Shades założył we wczesnych latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Grał w bandach wielu legend, jak Twinkle Brothers, Horace Andy, Frankie Paul, Dennis Brown, Mykael Rose, Maxi Priest czy Lee Perry. Jego nazwisko widnieje na niezliczonych ilościach albumów, na których udzielał się jako studyjny gitarzysta i basista, perkusista, czy inżynier dźwięku. Zresztą robi to z powodzeniem do dziś. Na scenie sound systemowej znany jest także jako producent dubplatów, które komponuje i nagrywa w zaciszu własnego studia. Jego ekskluzywne produkcje grają m.in. Jah Shaka, Jah Youth, Word Sound & Power, czy francuski Blackboard Jungle. Jerremu towarzyszyć będzie wokalistka SISTA LEXXY, reprezentująca wywodzącą się z soulu i lovers rock, typową dla brytyjskiej sceny dub żeńską szkołę śpiewu, z uduchowionymi tekstami niosącymi nauki Rastafari i przesłanie miłości.

SISTA LEXXY występuje na scenie od 15 roku życia. Pierwsze doświadczenia estradowe zdobywała śpiewając w chórkach wokalisty reggae Ricka Wayne. Jej pierwszy autorski projekt to duet wokalny z singjay Lady Fox, z którą nagrały na Jamajce singla w 2002 roku. Od tamtego czasu pracowała w studiu i na scenie z wieloma muzykami i producentami w UK, Irlandii, Francji, Włoszech i Belgii. Sama twierdzi, że najbardziej wspomina występy u boku legendarnych The Abysinnians. Efektem pracy studyjnej Lexxy są single winylowe z jej utworami dla labeli Love Injection, Roots Injection, Jah Shaka i Roots Hi-Tek. Obecnie pracuje nad debiutanckim albumem solowym w studiu uznanego na scenie roots muzyka i producenta Jerrego Lionza.

PANDADREAD SOUND SYSTEM to półtoratonowa tuba propagandowa, skupiająca wokół siebie selektorów i wokalistów z Trójmiasta i okolic. Operatorzy sound systemu: bratrat i DHS, czerpiąc pełnymi garściami z tradycji muzyki jamajskiej, w swojej selekcji eksperymentują z jej współczesnymi, elektronicznymi wcieleniami. Przez ponad 7 lat aktywności na polskiej scenie reggae, trójmiejski kolektyw dorobił się wiernej publiki i opinii najlepszej selekcji dub na Pomorzu. W międzyczasie, śladem jamajskich i brytyjskich sound systemów, konsekwentnie budowali własne nagłośnienie, które pozwoliło im nie tylko na organizacyjną niezależność, ale przede wszystkim na realizację własnej koncepcji prezentowania muzyki. Rytm, wolność i bezkompromisowa kontestacja systemowego aparatu przemocy są przesłaniem, które wyraźnie bije z przemyślanego doboru prezentowanych przez Pandadread utworów, wzywając do tańca, świadomości oraz dobrej zabawy w każdym momencie życia. Gościem specjalnym Pandadread będzie selektor PIĄTASZ, rezydujący w Londynie kolekcjoner płyt winylowych z muzyką roots reggae. Jego selekcja to głównie zapomniane, ultra rzadkie, winylowe czarne perły, cudem wygrzebane z zakurzonych piwnic i strychów jamajskich imigrantów.

Komentarze

© 2012-2016 Riddim.pl - Reggae Music News

Scroll to top