Jesteś tutaj: Strona Główna » Wydarzenia » Dub Club Trójmiasto: Stand High Patrol

Dub Club Trójmiasto: Stand High Patrol

Dub Club Trójmiasto: Stand High Patrol

DUB CLUB to ogólnoświatowy cykl imprez basowych scalający na powrót sceny muzyki reggae/dubi dubstep. Ideą DUB CLUB Trójmiasto jest prezentacja najlepszych polskich i zagranicznych ekip sound systemowych, czołowych dj-ów, selektorów oraz MC’s w warunkach klubowych przy użyciu nagłośnienia skonstruowanego pod kątem skutecznego przenoszenia niskich częstotliwości.

Dub Club Trójmiasto: Stand High Patrol

Main:
STAND HIGH PATROL (Pupajim, Rootystep, Mac Gyver)
PANDADREAD SOUND SYSTEM
MACK

Dodatkowe nagłośnienie: PANDADREAD SOUND SYSTEM

Fontanna:
ALEKSANDER (Jah Love Sound System / Mystic Dubs)
KJUB (Medulla Oblongata)
RADAR
MOUSTA

START: 22:00
MIEJSCE: SFINKS700, SOPOT
DATA: 28.03.2015
WYDARZENIE: https://www.facebook.com/events/808778862491665/

STAND HIGH PATROL – Historia rozpoczyna się we francuskiej Bretanii w 2000 roku. Dwóch zapaleńców postanawia powołać do życia sound system w celu dzielenie się swoją pasja muzyki reggae i wczesnego digitalu. Rootystep (selektor) oraz MacGyver (operator) zaczynają zbierać nagrania i kompletować sprzęt. Wkrótce dołącza do nich Pupa Jim który zostaje etatowym MC, wokalistą i dub producentem. Stand High Patrol zaczynają podróżować po Francji grając kolejne imprezy i zyskując rozpoznawalność na scenie, a ich styl ewoluuje w kierunku dub steppers emanującego ze sceny angielskiej.

10 lat później ich rozpoznawalność niebywale wzrasta. Stworzyli oni swoja własną muzyczną tożsamość i umocnili się jako jedna z czołowych ekip na niezwykle bogatej, dynamicznej i różnorodnej francuskiej scenie dub. Ich popularność pochodzi od unikalnego głosu wokalisty oraz wyjątkowego stylu ich muzyki. Przez lata rozwinęli oryginalny styl integrując osobiste pomysły z wpływami eklektycznych dźwięków dubu. Ten styl jest nazywany „dubadub” i jest określany jako subtelne połączenie dub’u, dubstepu i digital reggae. Zbudowane podobnie jak hip-hop podkłady ich „dubadub” jest hybrydą i dynamicznym stylem który ma swoich zwolenników zarówno w środowisku dub/reggae, hip hop jak i muzyki elektronicznej.Kiedy SHP przejmują kontrolę nad imprezą roznoszą dosłownie parkiet! Pupa Jim śpiewa i „rozpala” ogień kiedy MacGyver oraz Rootystep remiksują na żywo jego produkcje. Rootystep odpowiada za selekcje oraz finalne brzmienie muzyki, a McGyver równocześnie obrabia całość efektami wprowadzając do całości live dub miks. Duby stworzone przez Pupa Jim’a nigdy nie są grane dwa razy w ten sam sposób a trzej muszkieterowie dubadub nigdy nie prezentują powtarzalnego show.W 2009 roku SHP tworzą swój własny label Stand High Records. Po wydaniu kilku 12” oraz 7” singli w 2012 roku ukazał się ich pierwszy pełnowymiarowy album „Midnight Walkers” z 13-toma ekskluzywnymi, ujmującymi utworami w czysym stylu dubadub.Jak dotąd odwiedzili większość największych festiwali i imprez dub w całej Europie. 28.03.2015 pojawią się w Polsce po raz drugi w pełnym składzie w ramach trasy promującej swój drugi album „A Matter Of Scale”!

PANDADREAD SOUND SYSTEM to dwunastokilowatowa tuba propagandowa, skupiająca wokół siebie selektorów i wokalistów z Trójmiasta i okolic. Operatorzy sound systemu bratrat i DHS, czerpiąc pełnymi garściami z tradycji muzyki jamajskiej, w swojej selekcji eksperymentują z jej współczesnymi, elektronicznymi wcieleniami. Przez ponad 7 lat aktywności na polskiej scenie reggae, trójmiejski kolektyw dorobił się wiernej publiki i opinii najlepszej selekcji dub na Pomorzu. W międzyczasie, śladem jamajskich i brytyjskich sound systemów, konsekwentnie budowali własne, nastawione na skuteczność w niskich częstotliwościach nagłośnienie. Latem 2009 roku zrealizowali swoje plany, stając się pierwszym dubowym Sound Systemem na północ od stolicy. Rytm, wolność i bezkompromisowa kontestacja systemowego aparatu przemocy są przesłaniem, które wyraźnie bije z przemyślanego doboru prezentowanych przez Pandadread Sound System utworów, wzywając do tańca, świadomości oraz dobrej zabawy w każdym momencie życia. Podczas cyklu Dub Club Trójmiasto w Sfinksie zadbają także o niezbędną ilość osiemnastocalowych głośników niskotonowych gwarantujących głęboki odbiór prezentowanej na nich muzyki.

MACK – Dj i promotor, od blisko dekady działa na scenie undergroundowej muzyki elektronicznej. Od 2007 roku prowadzi skupiający się na basowej muzyce sklep płytowy Mash-up Records. W 2009 roku założył pierwszy poważny polski label wydający dubstep – Moonshine Recordings, rok później kolejny skupiający się na głębokich brzmieniach – New Moon Recordings. Jest winylowym maniakiem z ciężką torbą pełną świeżych produkcji. Jego sety djskie to mieszanka ciężkiego basu, połamanych beatów i jamajskich brzmień.

ALEKSANDER – soundbwoy, promotor, dj, selektor. Jednym słowem człowiek orkiestra. Związany z stołecznym soundsystemem Jah Love. Jeden z założycieli kolektywu Mystic Dubs który zamieszał to tu to tam. W swoich setach skupia się na rozrywkowej części muzyki dub stawiając na skoczne numery i wpadające w ucho przyśpiewki. Roots & Culture. Mistyczne opowieści zapisane w dźwiękach.

RADAR – Od wielu lat kreuje trójmiejską scenę połamanych bitów. Jego początki sięgają czasów 2003 roku, kiedy to wrócił z tułaczki po Europie z torbą wypchaną vinylami. Pierwsze imprezy organizował razem z D.Angerem w klubie Desdemona w Gdyni i wtedy narodził się kolektyw GoodFellas. Do 2008 roku zagrał prawie we wszystkich klubach w Trójmieście, na jednej z imprez w klubie Sfinks spotkał dawnych znajomych: TR Hackera i Don Elo S, po dłuższej rozmowie dołączył do ich projektu pod nazwą B2LAMACZE. Muzykę, jaką zaczeli prezentować nazywali na własny użytek Experimental Beat/Breaks, czyli Breakbeat z domieszką różnych eksperymentów i równych beatów.

Ze składem B2LAMACZE Radar zagrał z takimi gwiazdami jak: Soul Of Man, Drumattic Twins, Barry Ashworth oraz całym składem Dub Pistols, Terry Hooligan, Margaret Dygas, Aquasky, Marten Horger.
W chwili obecnej skupiony na solowej karierze. Wspiera takie kluby jak: Buffet, Sfinks, PapryKA, Desdemona.

Komentarze

© 2012-2016 Riddim.pl - Reggae Music News

Scroll to top